ZESPÓŁ PRZEDSZKOLNY W TUSZYNIE
Przedszkole Miejskie Nr 1 w Tuszynie
Przedszkole Miejskie Nr 3 w Tuszynie
Oddział Przedszkolny w Garbowie
Oddział Przedszkolny w Tuszynku
zespolprzedszkolny@zptuszyn.pl
-
Kontakt
Przedszkole Miejskie Nr 1
telefon: 42/614-30-11
793-873-148Przedszkole Miejskie Nr 3
telefon: 42/617-76-73Oddział Przedszkolny w Tuszynku
telefon: 42/614-23-65Oddział Przedszkolny w Garbowie
Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 1
W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
600 – 800 Schodzenie się dzieci. Zabawy tematyczne, dydaktyczne i integracyjne
uwzględniające możliwości i potrzeby dzieci.
Zabawy i ćwiczenia logopedyczne.
Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
800 –830 Prace porządkowe, ćwiczenia poranne i czynności higieniczne.
830 – 850 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego
i estetycznego spożywania posiłku.
850 – 930 Zintegrowana działalność edukacyjna prowadzona w oparciu
o podstawę programową oraz wybrany i zatwierdzony
program wychowania przedszkolnego. ( gr. I, II, III i IV)
930– 945 Drugie śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego
i estetycznego spożywania posiłku.
945– 1015 Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, ćwiczenia indywidualne
dostosowane do możliwości dzieci, zabawy muzyczno – ruchowe w kole,
czytanie przez nauczyciela literatury dziecięcej.
(gr. I i II)
Zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela
przy wykorzystaniu przygotowanych materiałów i środków
dydaktycznych wyzwalających aktywność dzieci w różnych
sferach rozwojowych. (gr III i IV)
1015 – 1100 Pobyt dzieci na świeżym powietrzu.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki,
obserwacje przyrodnicze. W przypadku niesprzyjającej pogody
zabawy ruchowe kształtujące prawidłową postawę dziecka.
1100 – 1130 Czynności porządkowe i higieniczne oraz samoobsługowe
1130 – 1200 Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego
spożywania posiłku.
1200 – 1230 *Relaksacja. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek odtwarzanych z CD
oraz czytanych przez nauczyciela pozycji z literatury dla dzieci.
(gr. I, II, III, IV i V)
*W przypadku grup zróżnicowanych wiekowo, relaksacja dzieci odbywa się na leżaku lub dywanie, a po czasie relaksacji, dzieci, które mają potrzebę snu leżakują, a pozostałe podejmują zabawy zainicjowane przez nauczyciela.
1230 – 1330 Leżakowanie. (gr. I i II)
1230 – 1330 Utrwalanie wiadomości z całego dnia wynikających
z prowadzonych zajęć edukacyjnych. Zabawy podejmowane
z inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych. Zabawy w terenie.
(gr. III, IV i V)
1330 – 1400 Czynności porządkowe i higieniczne oraz samoobsługowe.
1400 – 1415 Podwieczorek – doskonalenie umiejętności samodzielnego
i estetycznego spożywania posiłku.
1415 – 1700 Zabawy dowolne, tematyczne i konstrukcyjne oraz gry dydaktyczne
i stolikowe organizowane z inicjatywy dzieci. Kontakty indywidualne
nauczyciela z dziećmi, prace o charakterze wyrównawczym.
Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.